Kamery wideo są dzisiaj wszędzie. Na koncercie, na imprezie w przedszkolu, na premierze w teatrze. Wszędzie tam, gdzie ludzie wyjmują telefony komórkowe i zaczynają filmować.
Większość tych filmów odbiega jakością i profesjonalizmem od tego, co widzimy w telewizji lub kinie.
Jeśli przygotowujesz się do wywiadu w telewizji lub masz być gwiazdą korporacyjnego wideo, unikaj siedmiu typowych błędów:
1. Nie udawaj gwiazdy telewizyjnego ekranu. Bądź sobą. Zachowuj się naturalnie. Widzowie chcą zobaczyć kogoś prawdziwego – nie chcą oglądać pozera.
2. Nie patrz w obiektyw kamery – z wyjątkiem wywiadu na odległość (dziennikarz zadaje pytania ze studio w innym miejscu).
3. Nie zgadzaj się na ustawienie kamery powyżej linii Twoich oczu. Takie ustawienie osłabia ogólne wrażenie. Obiektyw kamery powinien być na linii oczu (ujęcie neutralne) lub nieco niżej (ujęcie wzmacniające przekaz).
4. Nie przybliżaj się do mikrofonu, żeby być lepiej słyszanym i nie próbuj go wziąć do ręki (tak, to się zdarza!). Za jakość dźwięku odpowiada operator kamery.
5. Nie mamrocz pod nosem. Mów wyraźnie i z przekonaniem – trochę wolniej i głośniej niż zwykle. Nikt nie uwierzy w to, co mówisz jeśli sam w to nie wierzysz.
6. Nie komplikuj głównego przesłania. Proste i jasne słowa przekażą kluczowe komunikaty lepiej od branżowego żargonu.
7. Nie lekceważ swojego wyglądu. Ubiór, fryzura i makijaż dużo mówią o tym kim jesteś i jaką masz pozycję w firmie. Zbyt swobodny lub zbyt elegancki strój kreuje nieprawdziwy wizerunek i może odwracać uwagę od tego, co mówisz.
Większość osób, które wypowiadały się kiedyś do telewizyjnej kamery nie jest z siebie zadowolona. Mówią, że stres i zdenerwowanie utrudniały przekazanie jasnej i wiarygodnej wypowiedzi.
Na naszych szkoleniach medialnych uczymy jak radzić sobie ze stresem oraz mówić ciekawie, rzeczowo i przekonująco. Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz