wtorek, 18 kwietnia 2017

Archiwum kontaktów medialnych rzecznika prasowego

Archiwum kontaktów medialnych jest kluczowym składnikiem pakietu narzędzi do zarządzania relacjami z mediami. Znajdują się w nim zapisy wszystkich rozmów z reporterami (także tych "nieformalnych"), wywiadów i innych występów medialnych (na przykład udziału w debacie telewizyjnej).

Treść archiwum powinna być aktualizowana na bieżąco (czyli po każdym kontakcie), bo tylko wtedy można lepiej przygotować się do następnego kontaktu z dziennikarzem.

Trudno o bardziej kłopotliwą sytuację kiedy w programie na żywo dziennikarz przypomina archiwalną wypowiedź, w której deklarowałeś coś zupełnie innego od tego, co mówisz teraz. Media lubią takie sytuacje, bo koszt odnalezienia materiału w redakcyjnym archiwum jest niski i efekt często piorunujący.

Po każdej rozmowie z dziennikarzem powinieneś umieścić w swoim archiwum kontaktów medialnych następujące informacje:

1. Nazwa redakcji/wydawnictwa,

2. Data i godzina kontaktu,

3. Imię i nazwisko dziennikarza,

4. Temat rozmowy,

5. Treść udzielonych informacji (w skrócie),

6. Ocena rozmowy (atmosfera, doświadczenie i przygotowanie reportera, styl zadawania pytań, itp.),

7. Działania po rozmowie (na przykład zebranie i przekazanie dziennikarzowi dodatkowych materiałów),

8. Kopia materiału prasowego (nagranie video, audio, strona WWW, wycinek z prasy) – jeśli taki się pojawi.

Wyznacz w firmie osobę odpowiedzialną za wprowadzanie danych do archiwum i wyszukiwanie informacji.

Kiedy następnym razem reporter poprosi o wypowiedź, będziesz mógł szybko przypomnieć sobie poprzednie kontakty i ewentualnie przygotować w spokoju wyjaśnienie dlaczego tym razem mówisz coś innego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz