Widzę, że odchudzenie budżetów na PR już przyniosło pierwszą niekorzystną zmianę. Firmy szukając bardziej oszczędnych kanałów komunikacji z konsumentami wybierają media społecznościowe.
Zgodnie z rosnącym popytem na rynku pojawiło się wiele agencji i konsultantów oferujących usługi komunikacji w mediach społecznościowych, ale nie wszyscy naprawdę się na tym znają.
Jak rozszyfrować fałszywego eksperta?
Niekompetentny ekspert mediów społecznościowych:
1. Jest zaskoczony kiedy pytasz na czym polega słuchanie w mediach społecznościowych.
2. Nie potrafi pokazać konkretnych efektów swojej pracy w mediach społecznościowych – dla siebie i/lub swoich klientów.
3. Wierzy w skuteczność reklam na Facebooku.
4. Nie rozumie jak zintegrować media społecznościowe z ogólną strategią komunikacji marki.
5. Jego pierwszą rekomendacją dla każdego klienta jest założenie firmowego bloga i grupy dyskusyjnej na Facebooku.
6. Zgadza się pisać za Ciebie teksty na blogu.
7. Ochoczo zgadza się komunikować się w mediach społecznościowych w Twoim imieniu.
8. Jego blog ma mniej niż pół roku i żadnych komentarzy.
9. Jego blog ma odsyłacze tylko do tradycyjnych mediów.
10. Zabrania Twoim pracownikom komunikacji w mediach społecznościowych.
11. Nie wie jak działają listy na Twitterze.
12. Mówi o praktycznym zastosowaniu teorii masowej komunikacji.
13. Pisze na swoim blogu rzadziej niż dwa razy w miesiącu.
14. Zachęca do umieszczania materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
15. Każdą kampanię PR zaczyna od konkursu na Facebooku.
Co proponujesz dodać do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz