Jak pisał William Szekspir: "Lepiej być o trzy godziny za wcześnie niż o minutę za późno".
W kontaktach z mediami czas odgrywa niezmiernie ważną rolę.
Oto kilka najważniejszych punktów, o których nie wolno zapominać:
1. Jeśli możesz powiedzieć coś krótko, powiedz to krótko. Jeśli nie możesz, powiedz to krócej.
2. Reporter wybiera godzinę wywiadu na żywo – nie Ty.
3. Słuchaj wiadomości w radiu i oglądaj dzienniki w telewizji. Skup się na tych wydarzeniach, które mogą mieć wpływ na Twoją firmę.
4. Aby szybciej odpowiadać na pytania dziennikarzy, przygotuj kilka kluczowych komunikatów na najczęściej zadawane pytania.
5. Nie możesz zmienić terminu oddania przez reportera artykułu do druku.
6. Odpowiadaj na telefony od dziennikarzy w ciągu kilku minut – nie godzin.
7. Staraj się być nie tylko najciekawszym, ale także najszybszym źródłem informacji dla mediów.
8. Nie daj się ubiec z komentarzem konkurencji.
9. Tak zorganizuj pracę, żeby w firmie zawsze była obecna osoba, która odbierze telefon od dziennikarza – codziennie i o każdej porze.
10. Jeżeli rzecznik prasowy jest nieosiągalny (urlop, wyjazd służbowy, zwolnienie lekarskie), przygotuj na ten czas zastępstwo.
Szanuj czas reporterów – na pewno to zauważą i docenią.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz