piątek, 13 maja 2016

Kolorowe flamastry, czyli niewidzialne informacje prasowe

Kiedy klient prosi o ocenę przygotowanej przez niego informacji prasowej, zawsze pytam: "Jakie słowa kluczowe mają ułatwić znalezienie tej informacji w Internecie?"

Cisza.

To nie jest podchwytliwe pytanie, ale 9 na 10 osób nie potrafi odpowiedzieć.

Większość autorów informacji prasowych zapomina o właściwych słowach kluczowych lub jakichkolwiek słowach kluczowych – bez nich informacje nie mają szansy zaistnieć w Internecie.

Ludzie, którzy coś wiedzą o hasłach kluczowych popełniają z kolei inny błąd – umieszczają w informacji tyle słów kluczowych, że każdy od razu widzi, że próbują oszukać internetowe wyszukiwarki.

Słowa kluczowe działają jak magnes. Powiedzmy, że chcesz kupić w Internecie tanie kolorowe flamastry. Wpisujesz w Google "tanie+kolorowe+flamastry".

Google szuka w Internecie witryn, na których pojawia się to wyrażenie – błyskawicznie przesiewa miliony stron. Po sekundzie lub dwóch otrzymujesz długą listę artykułów, nagrań video, wpisów na blogach i informacji prasowych z tym hasłem.

Jeśli sprzedajesz tanie kolorowe flamastry i napisałeś o tym informację prasową bez właściwych słów kluczowych, nie masz co marzyć, że pojawi się na liście wyników Google.

Jeśli jednak użyłeś poprawnych haseł zgodnie z zasadami SEO, Twoja informacja może pojawić się na pierwszej stronie wyników – zwiększając tym samym ruch na firmowej witrynie WWW – i być może doprowadzi do sprzedaży.

Autorzy informacji prasowych poświęcają dużo czasu na stworzenie prowokacyjnego tytułu, fascynującego cytatu i oryginalnego ujęcia tematu – ale cała para pójdzie w gwizdek jeśli zabraknie właściwych słów kluczowych.

No bo jaki jest pożytek z informacji prasowej, której nikt nie może odnaleźć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz