Kiedy chcesz sprzedać produkt lub usługę, zaczynasz od zebrania informacji o swoich klientach. Badasz czego chcą i dlaczego jest to dla nich ważne. Analizujesz ich problemy i zastanawiasz się jak Twój produkt może je rozwiązać.
Wyobraź sobie teraz jak wykorzystać to samo podejście do relacji z mediami.
Każda rozmowa z reporterem przypomina klasyczną transakcję sprzedaży – produktem jest temat, którym chcesz go zainteresować.
Co wiesz o reporterach, z którymi się kontaktujesz? Kim są? Czego chcą? I co najważniejsze: dlaczego tego chcą?
Reporterzy stale potrzebują nowych ciekawych i ważnych tematów. To jasne. Ale dlaczego?
Oto 7 powodów dlaczego reporterzy czasem mówią tak i czasem mówią nie:
1. potrzeba codziennego dostarczania czytelnikom, widzom i słuchaczom nowych informacji,
2. praca pod presją czasu,
3. rywalizacja z konkurencyjnymi redakcjami (chęć bycia pierwszym),
4. rywalizacja z dziennikarzami z tej samej redakcji (chęć bycia lepszym),
5. większy popyt (czytelnictwo, oglądalność, słuchalność) zwiększa zyski,
6. brak zaufania do rzeczników prasowych,
7. dopieszczanie własnego ego, na przykład przez zdobycie prestiżowej dziennikarskiej nagrody.
Pamiętając dlaczego reporter chce tego, czego chce możesz lepiej dopasować się do jego potrzeb i pokazać się jako źródło informacji, które rozwiążą część jego problemów. To zachęci go do częstszych kontaktów i zwiększy liczbę publikacji o Twojej firmie, instytucji lub organizacji w mediach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz