Dlaczego miałbyś zdecydować się na szkolenie medialne?
Jest przecież stresujące i nie zawsze odbywa się w Twoim mieście. Poza tym, nie lubisz być krytykowany przez trenera i właśnie teraz masz coś pilnego do zrobienia.
Dlaczego miałbyś wziąć udział w takim szkoleniu? Bo to znakomity pomysł na zwiększenie zainteresowania mediów tym, co robisz i dotarcia do nowych klientów. Dzięki dobremu szkoleniu medialnemu możesz wypromować markę i zdobyć przewagę nad konkurencją.
Na przykład, dzwoni dziennikarz z pytaniem co myślisz o najnowszych propozycjach rządu. Prawdopodobnie zależy mu na krytycznej opinii. Gdyby szukał pozytywnego komentarza, zwróciłby się do odpowiedniego ministra.
Przed zgodą na wywiad zastanów się co pragniesz osiągnąć. Chcesz zaistnieć jako rozrabiaka, lider opinii czy ktoś kogo warto posłuchać? A co jeżeli opinia publiczna uzna Cię za pieniacza lub męczyduszę, który powie wszystko, żeby ujrzeć swoje nazwisko w gazecie?
Czy taki wywiad jest w Twoim interesie? Jakie przyniesie efekty w dłuższym okresie?
Nie zniechęcam do kontaktu z dziennikarzem – wręcz przeciwnie, gorąco namawiam, gdyż media zawsze potrzebują fachowych wypowiedzi ekspertów.
Warto jednak przemyśleć przed spotkaniem z reporterem kilka spraw:
1. jakie chcesz wywołać ogólne wrażenie (zły, agresywny, niemiły, opanowany, obiektywny, kompetentny, itp.),
2. czy są tematy, których nie chcesz komentować (unikaj długich odpowiedzi stosując poznane na szkoleniu medialnym techniki przechodzenia, podkreślania i wabienia),
3. jakie trzy kluczowe komunikaty lub komentarz publiczność powinna zapamiętać.
Dopiero po takim przygotowaniu (na przykład na szkoleniu medialnym) możesz rozmawiać z dziennikarzem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz