Plotkowanie poprawia samopoczucie i samoocenę pod warunkiem, że dotyczy wymiany pozytywnych wiadomości, na przykład docenienia sukcesów i zalet tej osoby.
Ludzie, którzy przekazują sobie krytyczne informacje o innych, nie czują się przez to lepiej.
Nie twierdzę, że nieszczęścia innych osób zawsze nas martwią – chodzi o to, że nie poprawiają humoru.
Jak się czujesz po negatywnej krytyce swoich pracowników lub klientów? Jesteś szczęśliwy? Czujesz przypływ pozytywnej energii?
Adrenalina zachęca do walki i konfrontacji – takiego nastawienia nie wolno mylić z entuzjazmem i radością.
Jak jesteś postrzegany przez tych, których krytykujesz? Jak czują się ludzie, którzy głęboko wierzą w to, co ostro krytykujesz i postępują wbrew temu, co uważasz za słuszne? Chcą Cię jeszcze słuchać?
Jeśli zależy Ci na szacunku i autorytecie, pamiętaj, że to, co mówisz o innych, dużo mówi Tobie. To, co dostrzegasz u innych, jest odbiciem Twojego postrzegania świata i stosunku do życia.
Kiedy mówisz o innych źle, budujesz wizerunek osoby mściwej, oceniającej, stronniczej i ograniczonej. Kiedy mówisz dobrze – jesteś wspaniałomyślny, mądry, rozumiejący i spostrzegawczy.
Na naszych szkoleniach medialnych przestrzegam przed powielaniem dużego błędu polegającego na wygłaszaniu ogólnych krytycznych opinii o grupach ludzi lub własnej branży.
"Wszyscy dziennikarze gonią za sensacją", "Lekarze to lenie", "Prawnicy to złodzieje", "Konkurencja oszukuje klientów".
"A my? Jesteśmy inni. Nie gonimy za sensacjami i nie oszukujemy klientów. Jesteśmy lepsi."
To się może zemścić na Tobie kiedy będziesz na przykład, potrzebować wsparcia lub rekomendacji ludzi ze swojej branży.
Kiedy następnym razem zechcesz publicznie skrytykować ludzi za to, że robią "to i tamto", zastanów się co jednocześnie powiesz o sobie. Inni na pewno to zauważą.
Z drugiej strony, czyż nie jest przyjemniej powiedzieć o kimś coś dobrego? Nie krępuj się!
Napisz coś pozytywnego w komentarzu. Zobaczysz jak to poprawia samopoczucie :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz