Macho z meksykańskiego serialu czy detektyw ze skandynawskiego kryminału? Diva z włoskiej opery czy piosenkarka z francuskiego kabaretu? Do kogo Ci bliżej?
Każdy z nas jest trochę inny. Myślimy inaczej. Mówimy inaczej. Chodzimy inaczej. Zachowujemy się inaczej.
Dlatego kiedy opowiadasz o sobie lub swojej firmie, ważne, żeby znaleźć własny styl tej opowieści.
Jak chcesz być postrzegany?
Chcesz być znany z tego, że masz najlepszy produkt czy najniższe ceny? Wszystkie Twoje produkty są takie same czy każdy jest wyjątkowy? Jesteś perfekcyjnym zawodowcem czy kreatywnym geniuszem inspirującym rzesze naśladowców?
Szukając własnego stylu opowieści odpowiedz sobie na sześć pytań:
1. Co robisz najlepiej?
2. Kto powinien Cię znać?
3. Co robisz z wyjątkową przyjemnością?
4. Z czego chcesz być znany?
5. Jaką potrzebę zaspokajasz?
6. Co daje sens Twojej pracy i życiu?
Publiczny wizerunek celebrytów i gwiazd rozrywki czasem znacznie różni się od tego jacy są w życiu prywatnym. Ale - moim zdaniem - to kim są prywatnie nie powinno za bardzo – jeżeli w ogóle – odbiegać od tego jak są widziani przez klientów i media.
Naśladowanie jest być może najwyższą formą pochlebstwa. Ale w publicznej komunikacji najlepszym sposobem wyróżnienia się jest mówienie własnym głosem.
Bądź sobą, nie udawaj kogoś innego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz