sobota, 28 lutego 2015

Inny styl myślenia w mediach społecznościowych

Kiedy przygotowujesz przekazy w mediach społecznościowych, warto zastanowić się nad zmianą stylu myślenia o informacjach.

Oto kilka sugestii do rozważenia:

1. Myśl o współpracy, nie o pokazywaniu kto jest mądrzejszy. Liczy się to jak pomagasz innym.

2. Używaj krótkich, rzeczowych i jasnych zdań – jak na Twitterze.

3. Myśl o swoich odbiorcach. To, co wiesz jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest to, co ich interesuje.

4. Bądź ostrożny. To, co powiesz może być zrozumiane inaczej niż myślisz. Zastanów się jak może być odebrana każda Twoja wypowiedź.

5. Pamiętaj, że w Internecie nic nie ginie. Jest serwis online, który regularnie wszystko zapisuje. Usuwanie wpisów nie znaczy, że nikt ich już nie może przeczytać.

6. Przed wysłaniem każdej wiadomości zastanów się dwa razy czy naprawdę chcesz ją wysłać.

Zmiana stylu myślenia wymaga czasu – trudno pozbyć się starych nawyków.

Kiedy przygotowuję wpis na Twitterze lub Facebooku odczekuję przed wysłaniem minutę lub dwie. Poprawiam go lub czasem rezygnuję z publikacji.

Dobrze jest o tym pomyśleć...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz