wtorek, 6 października 2015

Jeśli chcesz być liderem opinii...

Od jego zdania może zależeć jaki kupisz samochód, gdzie pojedziesz na wakacje lub na kogo zagłosujesz w wyborach.

Lider opinii to osoba, firma, organizacja lub instytucja, która jest doceniana w swojej branży lub specjalizacji za innowacyjne pomysły i rozwiązania, chętnie się nimi dzieli i pomaga wprowadzać je w życie.

Dwa słowa w tej definicji są niezmiernie ważne: 1. docenienie i 2. dzielenie się.

Żeby być liderem opinii nie wystarczy mieć odważne, oryginalne i pionierskie pomysły. Trzeba także dzielić się nimi i rozmawiać o nich, na przykład na konferencjach i w mediach.

Oto 7 pomysłów jak wykreować siebie (lub swojego szefa) na lidera opinii:

1. Powiedz co myślisz. Liderzy opinii przedstawiają swoje zdanie na ważny temat i zachęcają do dyskusji. To właśnie ich opinia wpływa na to, co myślą i mówią inni.

2. Stań na czele grupy ludzi. Liderzy opinii występują jako adwokaci ważnego problemu, którego rozwiązanie jest w interesie wpływowej grupy, branży lub całego kraju. Tłumaczą gdzie tkwi sedno sprawy, przedstawiają plusy i minusy alternatywnych koncepcji i zachęcają do działania.

3. Pokaż jaka będzie przyszłość. Liderzy opinii pokazują swoją wizję przyszłości, zachęcają do jej oceny, przyjęcia i wsparcia.

4. Powiedz w co wierzysz. Liderzy opinii nie powtarzają cudzych poglądów. Nie powielają obcych rozwiązań. Są autentyczni. Wierzą w to, co głoszą i robią.

5. Bądź aktywny. Liderzy opinii nie siedzą za biurkiem czy przed komputerem. Prowadzą badania, piszą artykuły, uczestniczą w debatach, występują na konferencjach i udzielają wywiadów w mediach.

6. Bądź dostępny dla mediów. Liderzy opinii chętnie wypowiadają się w mediach. Mówią ciekawie i barwnie. Potrafią w kilku prostych słowach przedstawić sedno sprawy.

7. Mów tak, żeby Cię słuchali. Liderzy opinii unikają abstrakcji. Korzystają w wypowiedziach z porównań, przykładów i anegdot. Nie boją się kontrowersji. Potrafią wymyślić nowe wyrażenie, w którym w oryginalny sposób streszczą chwytliwe przesłanie.

Kto jest dla Ciebie autentycznym liderem opinii w Twojej branży? Które z tych taktyk możesz wykorzystać, żeby wykreować siebie na lidera opinii? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz