Szukasz rzecznika prasowego dla swojej marki? Myślisz o doświadczonym ekspercie PR czy rozchwytywanym celebrycie? Chodzi o autorytet czy ładną buzię?
Różnice pomiędzy ekspertem PR i celebrytą w roli rzecznika prasowego nie dla wszystkich są jasne. To niedobrze, bo błąd w wyborze może zmniejszyć skuteczność promocji lub całkowicie ją storpedować.
Podstawowe różnice polegają na tym, że opinia publiczna pamięta co powiedział ekspert PR i nie pamięta jak był ubrany. Pamięta natomiast jak wyglądał celebryta i nie pamięta, co powiedział. Ludzie często nie pamiętają nazwiska eksperta PR, ale zawsze zapamiętają nazwisko celebryty. Trochę przesadzam, ale tylko trochę.
1. Ekspert PR
Rzecznik prasowy jest twarzą firmy i podstawowym źródłem informacji dla mediów. Jego zadaniem jest komunikacja z opinią publiczną za pośrednictwem mediów i budowanie reputacji marki.
Rzecznik prasowy dobrze się czuje przed kamerą i mikrofonem i nie boi się wystąpień publicznych. Odróżnia fakty od fikcji i zna zasady komunikacji kryzysowej.
Zazwyczaj w roli rzecznika prasowego najlepiej sprawdzają się eksperci PR i byli dziennikarze. Do ich obowiązków należy nie tylko przekazywanie faktów, ale także pisanie informacji prasowych, robienie zdjęć i nagrań wideo, zarządzanie treścią firmowej strony WWW oraz organizacja i prowadzenie konferencji prasowych.
2. Celebryta
Kiedy celebryci mówią ludzie – i media – słuchają. Aktorzy, artyści, podróżnicy, dziennikarze i sportowcy jako celebryci są atrakcyjni, przebojowi i optymistyczni. Popularne marki też chcą być tak postrzegane – pragną przenieść cechy celebryty na swoje produkty.
Większość ludzi chce wyglądać lepiej, zarabiać więcej pieniędzy i mieć ciekawsze życie. Wydaje im się, że najłatwiej to osiągnąć używając produktów promowanych przez celebrytów. Dlatego tyle firm chętnie wybiera celebrytów na swoich rzeczników.
Celebryci przyciągają media i zwiększają zainteresowanie produktem, usługą lub ideą. Łatwo rozpoznawalni, elegancko ubrani, z uśmiechem na twarzy budują i promują wizerunek marki. Mówią to, co przygotuje dział PR lub marketingu.
Czasem w roli celebryty i rzecznika może wystąpić także osoba znana z wybitnych osiągnięć, na przykład podróżnik, naukowiec, społecznik, itp.
Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze i przeszkoleniu rzecznika prasowego dla Twojej marki lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz