Jak rozpoznać temat na wiadomość, która zaciekawi dziennikarzy?
To pytanie często słyszę kiedy informacja prasowa nie została wykorzystana przez media.
Na początek, musisz zacząć myśleć jak dziennikarz. To, co jest ciekawe dla Ciebie nie musi fascynować reporterów.
Na przykład, fakt, że Twoja firma zatrudniła nowego dyrektora finansowego może być ważny dla wszystkich pracowników, ale nie dla dziennikarzy.
Oto co – moim zdaniem – wyróżnia ciekawe informacje:
1. Coś co wydarzyło się przed chwilą
2. Opowieść zamiast suchych faktów
3. Wątek ludzki
4. Wątek lokalny
5. Wspólny element z inną ważną wiadomością
6. Unikatowość
7. Skandal w wysokich sferach
8. Konflikt i kontrowersja
9. Wyraziści bohaterowie
10. Łatwe do zapamiętania główne przesłanie
Nie chcę powiedzieć, że każda informacja prasowa musi mieć te wszystkie składniki.
Niestety, spotykam takie, które nie mają ani jednego.
PS. Zobacz też: Jak pisać informacje prasowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz