środa, 9 sierpnia 2017

Jaki tytuł chcesz zobaczyć w mediach?

Przygotowujesz ciekawą informacją prasową. Lubisz takie chwile kiedy masz temat, który na pewno zainteresuje media.

No właśnie. Skąd wiesz, że na pewno?

Reporter zaczyna ocenę informacji od pytania: dlaczego?

Dlaczego to jest ważne? Dlaczego mam o tym napisać? Dlaczego właśnie teraz?

Dużo zależy od profilu i linii programowej redakcji. W prasie bulwarowej rządzą skandale i sensacje. W mediach informacyjnych pierwszeństwo mają wydarzenia wpływające na życie wielu ludzi. W czasopismach dla kobiet ważne są informacje o kobietach i dla kobiet.

Doświadczony specjalista PR pomoże wybrać temat i przygotować go tak, żeby media zwróciły na niego uwagę.

Oto kilka pytań, które ułatwią ocenę wartości tematu:

1. Masz do zaoferowania oryginalny komentarz czy nowy fakt?

2. Czy potrafisz to atrakcyjnie przedstawić wykorzystując zdjęcie, ilustrację lub infografikę?

3. Czy nawiązujesz do nowego trendu, o którym mówią media? Czy Twoja opinia przeciwstawia się temu, co mówi większość?

4. Czy znalazłeś rozwiązanie dokuczliwego problemu? Kto może potwierdzić jego skuteczność?

5. Czy potrafisz przekonująco wyjaśnić dlaczego ten temat jest ważny dla czytelników, słuchaczy lub widzów?

6. Dlaczego media mają zainteresować się tym tematem właśnie teraz? Jak długo będzie ważny? Od czego to zależy?

7. Czy możesz skontaktować reporterów z ekspertami, którzy przekażą więcej szczegółów?

8. Czy Twój temat można powiązać z większym tematem obecnym w mediach? Co wnosi nowego?

9. Czy chcesz obalić popularny mit? Jakie masz argumenty? Kto potwierdzi ich wartość?

10. Czy chcesz wykreować nowego bohatera? Kim jest ta osoba? Co ją wyróżnia?

Kiedy szukamy w firmie tematów, które mogą zainteresować media zwracamy m. in. uwagę na ich wpływ na życie ludzi, związek z tym, co mówią media oraz czy pokazują nowy trend.

Ale jednym z najważniejszych kryteriów jest to czy ludzie będą o tym dyskutować na ulicy, w kawiarni, tramwaju, supermarkecie, poczekalni u lekarza, itp.

Dlatego wracam do pierwszego pytania: jaki tytuł chcesz zobaczyć w mediach?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz