Kiedy Twoja firma, instytucja lub organizacja chce przekazać opinii publicznej ciekawą i ważną informację lub ma do czynienia z sytuacją kryzysową, wcześniej czy później (i raczej wcześniej niż myślisz) ktoś będzie musiał spotkać się i porozmawiać z dziennikarzem.
Rzecznik prasowy powinien przejść szkolenie medialne, aby uniknąć szkód jakie może wyrządzić niefortunna lub nieprecyzyjna wypowiedź.
Program szkolenia medialnego jest bogaty i wszechstronny. Obejmuje ogólną wiedzę o współczesnych mediach (także mediach społecznościowych), przygotowuje do wywiadów dla prasy, radia i telewizji, uczy kontroli mowy ciała i technik opanowania stresu oraz metod umieszczania kluczowych komunikatów w odpowiedziach na pytania reportera.
Oto przykładowe trzy porady z naszych szkoleń medialnych:
1. To, co mówisz i jak to robisz zależy od tego czy rozmawiasz z dziennikarzem prasowym, radiowym czy telewizyjnym.
Każde medium ma swoją specyfikę i trochę inne potrzeby. W każdym przypadku trzeba pamiętać, że reporter jest tylko pośrednikiem w przekazaniu informacji.
W telewizji nie wystarczy być przygotowanym, ale trzeba także tak wyglądać. W wywiadzie radiowym potrzeba słów, które oddziałują na wyobraźnię. W wywiadzie dla prasy jest łatwiej doprecyzować odpowiedź i można poprosić reportera o powtórzenie niejasnego pytania.
2. Opracuj odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter.
Przyjdź na wywiad przygotowany. Unikaj krótkich odpowiedzi na tak lub nie. Nie daj się prowokować.
Wszystko co powiesz w sytuacji kryzysowej może być wykorzystane przeciwko Tobie. Kontroluj swoje emocje i skupiaj się w odpowiedziach na tym, co robisz, żeby rozwiązać problem.
3. Ludzie zwracają uwagę nie tylko na słowa.
Trudno przecenić w komunikacji z mediami rolę mowy ciała. Naturalne reakcje, swoboda i uśmiech pokazują pewność siebie. Ludzie wierzą w to, co słyszą. Niecierpliwość, nerwowe ruchy ciała i unikanie kontaktu wzrokowego niszczą wiarygodność i zniechęcają do słuchania.
Na naszych szkoleniach medialnych często przypominamy, żeby każdą odpowiedź kończyć jednym z trzech kluczowych komunikatów. Taka taktyka pozwala utrzymać kontrolę nad głównym przekazem.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz