poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Na szkolenie medialne nigdy nie jest za wcześnie

Kiedy Twoja firma, instytucja lub organizacja chce przekazać opinii publicznej ciekawą i ważną informację lub ma do czynienia z sytuacją kryzysową, wcześniej czy później (i raczej wcześniej niż myślisz) ktoś będzie musiał spotkać się i porozmawiać z dziennikarzem.

Rzecznik prasowy powinien przejść szkolenie medialne, aby uniknąć szkód jakie może wyrządzić niefortunna lub nieprecyzyjna wypowiedź.

Program szkolenia medialnego jest bogaty i wszechstronny. Obejmuje ogólną wiedzę o współczesnych mediach (także mediach społecznościowych), przygotowuje do wywiadów dla prasy, radia i telewizji, uczy kontroli mowy ciała i technik opanowania stresu oraz metod umieszczania kluczowych komunikatów w odpowiedziach na pytania reportera.

Oto przykładowe trzy porady z naszych szkoleń medialnych:

1. To, co mówisz i jak to robisz zależy od tego czy rozmawiasz z dziennikarzem prasowym, radiowym czy telewizyjnym.

Każde medium ma swoją specyfikę i trochę inne potrzeby. W każdym przypadku trzeba pamiętać, że reporter jest tylko pośrednikiem w przekazaniu informacji.

W telewizji nie wystarczy być przygotowanym, ale trzeba także tak wyglądać. W wywiadzie radiowym potrzeba słów, które oddziałują na wyobraźnię. W wywiadzie dla prasy jest łatwiej doprecyzować odpowiedź i można poprosić reportera o powtórzenie niejasnego pytania.

2. Opracuj odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter.

Przyjdź na wywiad przygotowany. Unikaj krótkich odpowiedzi na tak lub nie. Nie daj się prowokować.

Wszystko co powiesz w sytuacji kryzysowej może być wykorzystane przeciwko Tobie. Kontroluj swoje emocje i skupiaj się w odpowiedziach na tym, co robisz, żeby rozwiązać problem.

3. Ludzie zwracają uwagę nie tylko na słowa.

Trudno przecenić w komunikacji z mediami rolę mowy ciała. Naturalne reakcje, swoboda i uśmiech pokazują pewność siebie. Ludzie wierzą w to, co słyszą. Niecierpliwość, nerwowe ruchy ciała i unikanie kontaktu wzrokowego niszczą wiarygodność i zniechęcają do słuchania.

Na naszych szkoleniach medialnych często przypominamy, żeby każdą odpowiedź kończyć jednym z trzech kluczowych komunikatów. Taka taktyka pozwala utrzymać kontrolę nad głównym przekazem.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz