niedziela, 7 czerwca 2015

Nowa rola rzecznika prasowego

Widzę, że coś się zmienia w podejściu firm do kontaktów z mediami. Chodzi o wybór osoby, która wypowiada się publicznie w imieniu całej firmy.

Dekadę temu wywiadów najczęściej udzielał rzecznik prasowy jako najbardziej kompetentna osoba do kontaktów z mediami. Znał potrzeby dziennikarzy i potrafił przekazać w wywiadzie kluczowe komunikaty.

Nowy trend polega na zastąpieniu rzeczników przez firmowych ekspertów. Media chętniej rozmawiają z producentem nowego produktu – na przykład lekarstwa na migrenę – niż rzecznikiem prasowym.

Takie podejście wydaje się korzystne dla wszystkich zainteresowanych – reporterów, konsumentów i firm, które potrafią skutecznie komunikować się z mediami.

Dziennikarze dzisiaj potrzebują dokładnych i zwięzłych informacji przekazanych w atrakcyjny, przystępny i zrozumiały sposób. Wolą je usłyszeć od eksperta – osoby, która bezpośrednio kieruje produkcją lub świadczy usługi.

Rzecznik prasowy coraz częściej występuje jako pośrednik kontaktujący dziennikarza z pracownikiem, który wie najwięcej na wybrany temat. Stąd potrzeba przeszkolenia medialnego wszystkich osób, które ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i pozycję w firmie mogą być poproszone o wywiad dla mediów.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz