Widzę, że coś się zmienia w podejściu firm do kontaktów z mediami. Chodzi o wybór osoby, która wypowiada się publicznie w imieniu całej firmy.
Dekadę temu wywiadów najczęściej udzielał rzecznik prasowy jako najbardziej kompetentna osoba do kontaktów z mediami. Znał potrzeby dziennikarzy i potrafił przekazać w wywiadzie kluczowe komunikaty.
Nowy trend polega na zastąpieniu rzeczników przez firmowych ekspertów. Media chętniej rozmawiają z producentem nowego produktu – na przykład lekarstwa na migrenę – niż rzecznikiem prasowym.
Takie podejście wydaje się korzystne dla wszystkich zainteresowanych – reporterów, konsumentów i firm, które potrafią skutecznie komunikować się z mediami.
Dziennikarze dzisiaj potrzebują dokładnych i zwięzłych informacji przekazanych w atrakcyjny, przystępny i zrozumiały sposób. Wolą je usłyszeć od eksperta – osoby, która bezpośrednio kieruje produkcją lub świadczy usługi.
Rzecznik prasowy coraz częściej występuje jako pośrednik kontaktujący dziennikarza z pracownikiem, który wie najwięcej na wybrany temat. Stąd potrzeba przeszkolenia medialnego wszystkich osób, które ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i pozycję w firmie mogą być poproszone o wywiad dla mediów.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz