Jaki tytuł miałaby książka o Twojej firmie? Byłby to kryminał, romans czy thriller polityczny?
Jeśli chcesz opowiedzieć historię o swojej firmie, zrób to sam. Nikt nie pamięta jej lepiej. Nikt nie wie co czuli i myśleli bohaterowie. Nikt nie zna ich prawdziwych motywacji.
Nie wiesz jak zacząć lub co powiedzieć jak skończysz? Zadaj sobie pytanie: "Co powinniśmy na koniec wiedzieć o Tobie, Twojej firmie lub tym, czym się zajmujesz?"
Nie upiększaj pierwszej wersji i nie próbuj niczego retuszować. Opowiedz jak jest tak jak najlepiej potrafisz – bez ozdobników czy inkrustacji. Niczego ukrywaj.
Kiedy skończysz, zapytaj siebie:
1. Jeśli jesteś głównym bohaterem tej opowieści – i tak prawdopodobnie jest – dlaczego mamy się tym zainteresować? Dlaczego to dla nas ważne? Dokonaj poprawek, które pokażą dlaczego powinniśmy poznać Twoją opowieść.
2. Czy są jakieś wątki, których wolałbyś nie ujawniać, gdyż obawiasz się negatywnych konsekwencji? Czego się boisz? Czy jest to realne zagrożenie? A może to tylko wymówka? Jeśli strach jest uzasadniony, czy i jak można zlikwidować zagrożenie? Czy to zwiększy wartość i atrakcyjność opowiadania? Wprowadź niezbędne poprawki.
3. Jak możesz skrócić swoją opowieść? Najczęściej mówimy za dużo. Co trzeba wyrzucić, żeby uwypuklić najważniejszy wątek? Odpowiedz na to pytanie z brutalną szczerością. Wyrzuć zbędne elementy. Ten proces przypomina ostrzenie noża lub nożyczek. Jeśli zrobisz to dobrze, Twoja historia będzie bardziej dobitna, wyrazista i przekonująca.
Po wprowadzeniu wszystkich zaproponowanych zmian Twoja opowieść jest gotowa do publikacji.
Chcesz opowiedzieć historię o swojej firmie? Zrób to sam. I powtarzaj ją na okrągło, gdyż większość z nas nie wysłucha jej od razu do końca. Ale jeśli Ty jej nie opowiesz, kto miałby to zrobić?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz